donderdag 30 april 2015

M I L O - stoffen letters zijn klaar! (+ tutorial)


De 4 letters zijn klaar!  Mijn mooie hond erbij als model omdat deze 4 letters toch voor hem zijn gemaakt!
Moet eerlijk zeggen, hij vindt 't meer speelgoed! :P Daar kun je ze dus evt. ook voor gaan gebruiken!

Heb onder het kopje 'meer lezen' nog een uitleg staan van hoe ik deze letters heb gemaakt.

(I see that my blog is also sometimes viewed by people from USA, if there's a need for an english tutorial let me know :))


 Stappenplan



  • Ik heb eerst mijn letters uitgetekend op A4 papier. Zelf met de liniaal de afmetingen van 20cm hoog bij 15cm breed aangehouden en binnen die waarden de letter getekend en uitgeknipt.
    Je kunt natuurlijk zelf je eigen grootte bepalen.
  • Heb daarna de uitgeknipte letter op mijn stof neergelegd (Stof ligt dubbel op elkaar, zodat als je knipt, je de letter meteen in tweevoud hebt voor de voor en achterkant)
    Ik heb zelf eigenlijk nog 1 cm extra stof om de letter heen gelaten zodat ik extra stof had, omdat er natuurlijk nog wat stof naar binnen valt. Dit kun je evt. ook gewoon erbij tekenen op het A4tje.
  • En knippen maar! 
  • Ik heb voor de repen aan de zijkant van de letter 7 cm stof genomen. Om de totale lengte van de reep te krijgen moet je de gehele letter even in zijn omtrek meten.
    Mocht je paspel willen toepassen dan meet je ook deze omtrek. Paspel is natuurlijk ook een eigen keuze, in deze letters heb ik ze zelf gemaakt met eigen stof. 
  • En dan begin je aan de letters. Je legt de goede kant van de stof naar boven toe. 
  • Mocht je paspel willen gebruiken dan moet je deze vast spelden op de goede kant van je letter en deze stik je vast. Gebruik je geen paspel dan sla je deze stap over ;)


  • Daarna pak je de reep van 7 cm breed (of meer, natuurlijk ook eigen keuze) en deze stik je vast op je reep. Vergeet niet een stukje open te laten om later te kunnen vullen.
  • Stik ook de andere kant van de letter vast op de reep. Zorg er voor dat je de goede kant van de stof nu aan de onderkant ligt.
    Als het goed is kijk je nu van alle kanten tegen de "verkeerde" kant van de stof aan.
  • Knip evt. overtollige stof af.
  • In de bochten knip je driehoekjes eruit. 
  • En keer de letter om via de opening.
  • Nu kun je de letter gaan vullen.
  • Naai de letter dicht met de hand, evt. met een mooie blinde steek (ook al blijf ik die lastig vinden ;))
  • en nu genieten van je mooie letter!



2 opmerkingen:

  1. Leuk! Vooral die paspel maakt 't helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! :) ja die paspel maakt het mooi af idd! :) Denk dat ik anders ook gekozen had voor 2 verschillende stoffen ;)

      Verwijderen