woensdag 22 april 2015

Patroon gewichten zelf gemaakt


Na het pogen van een cirkelsjaal maken met een dun stofje dat lastig blijft liggen en datzelfde merkte ik ook op bij mijn kussenhoesje waarbij mijn gestippelde stof ook iets elastisch was, is dat ik aardig wat huisspullen gebruikte om mijn stof op zijn plek te laten liggen.

Door te zoeken op pinterest kom je op superleuke ideeën!! Geweldige site, dagelijks genot om daar inspiratie op te doen! :) Sla ook heel veel op! :)

Kwam uiteindelijk tegen dat je natuurlijk ook je eigen patroon gewicht kan maken! 

Super leuk om te maken en best wel een uitdaging omdat ik hierbij het gewicht zelf met een blinde steek moet afnaaien.. (best lastig als je net begint, maar hoe meer gewichten ik maakte, hoe gemakkelijker 't mij af ging. Hoop dat 't in de toekomst ook weer zo makkelijk oppak haha)

Uiteindelijk ook best makkelijk om te maken. Je maakt een driehoek met een basislijn van 15 cm, Aan beide uiteinden zet je onder een hoek van 60graden de lijnen naar boven tot ze elkaar kruizen. Dan heb je een perfecte driehoek die met het naaien goed samenvalt.
Had eerst een poging gedaan met alle zijdes van de driehoek 15cm te maken maar die was toch wel misvormd. Mijn vriendje ging er ook per ongeluk op staan dus toen was hij ook kapot :D haha... goede motivatie om toch maar eens beter te verzinnen hoe ik ze mooi in piramide vorm krijg, ;) Uiteindelijk met het resultaat dat hierboven op de foto staat. Erg leuk geworden vind ik zelf, en erg handig. Het is opgevuld met droge rijst (tip van pinterest) Vind vooral leuk dat 't allemaal verschillende stofjes zijn, lekker fleurig op mijn plankje in mijn hobby kamertje ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten